Registration
The 9th CESEP has a three-step secure registration system:
- The 1st step is to register your e-mail address and give your selected password. After doing so you may sign in and continue the procedure. Please note, that there is no way for group registration, one e-mail address can be used for one application.
- The 2nd step (“pre-registration”) involves including your personal details. This step is necessary if you would like to submit your abstract. If your affiliation is not in the database yet, please press “Add affiliation” and enter the data in that sheet.
- In the 3rd step, please select your registration category and, if it is the case, additional optional fees. After completing this stage, you will be notified as becoming “Registered”.
Payment can be completed separately, in a subsequent stage, from the “Registration” page.
Registration fees*
Registration fee |
Paid before
30 June |
Paid after
30 June |
Normal registration fee |
540 EUR |
600 EUR |
Student registration fee** |
410 EUR |
470 EUR |
Accompanying registration fee |
135 EUR |
*Fees include 27 % VAT
**Proof of student status required
Registration fee for symposium participants covers:
- Participation in the scientific programme
- Admission to the exhibition
- Electronic version of the Book of Abstracts
- Conference materials
- Welcome reception
- Coffee breaks
- Lunches
- Conference excursion and dinner
Registration fee for accompanying persons covers:
- Welcome reception
- Conference excursion and dinner
- Accompanying persons’ registration fee is not valid for admission to the scientific part of the Conference, and these fees do not include conference materials, only social events.
A konferencián részt venni előzetes online regisztrációval lehetséges. Az online regisztráció alkalmával a résztvevők elfogadják az ezen a weboldalon meghirdetett jelentkezési és lemondási feltételeket, ezáltal írásos szerződés jön létre. A megrendelt szolgáltatásokról a Diamond Congress Kft. számlát állít ki.A regisztráció alkalmával kérjük, a számlázási adatokat pontosan megadni. A hatályos rendelkezések értelmében számlának a vevő adószámát kötelező tartalmaznia, kérjük ennek megfelelően kiállítani a számlázási címet. Hivatalos számlát annak az intézetnek a nevére tudjuk kiállítani ahonnan a pénz beérkezett. Magánszemélytől érkező befizetés esetén a magánszemély nevére és címére kell a számlát kiállítani.
Amennyiben megrendelésszámot, PO számot, projektszámot vagy egyéb, a számlára egyedileg jellemző azonosítószámot kell feltüntetni a számlán, a szervezőknek ezt haladéktalanul jelezzék, mert számlakiállítás után a bizonylatokat módosítani nem áll módunkban.
A részvételi díjban szereplő étkezési költség illetve kulturális vagy társasági program (kávészünet, fogadás, bankett, stb.) minden esetben közvetített szolgáltatásként külön feltüntetésre kerül a számlán. Az SZJA tv 70§ (1) bekezdés alapján ez egyes meghatározott juttatásnak minősül a kifizetőnél, mely alapján ő köteles megfizetni az étkezést terhelő adókat. Ebben az esetben a kifizető szolgáltatást igénybe vevő cég/intézet. Ettől eltérni a törvényi szabályozás alapján nem lehet. Kérjük a pályázati pénzkeretekből részvételi díjat fizetőket, hogy előzetesen tájékozódjanak a pályázati kiírások feltételeiről, mert az étkezési költségek információja a számlán kötelező számlaelem ebben az esetben is.
Szállásköltség, amennyiben van ilyen megrendelés, szintén mint közvetített szolgáltatás kerül számlázásra. Az általános szerződési feltételeket lásd itt.
Payment
Pre-payment can be made either by major credit cards (MasterCard, Visa) during the secure online registration or by bank transfer payable to:
Diamond Congress Ltd.
Raiffeisen Bank Zrt.
Address: H-1015 Budapest, Széna tér 1/a
International Bank Account Number
(IBAN): HU79 12010154 00175156 00200001
BIC/SWIFT: UBRTHUHB
Registration will be acknowledged in writing. Official invoices and receipts for fees paid by the participants will be handed over on site upon registration. On site, registration fees and optional programmes can be paid in cash in convertible currency or in Hungarian Forint. Besides, credit cards listed above will be accepted. The organisers regret that cheques cannot be accepted. They should be cashed at the banks.
Credit Card
For the onlinde payment VISA, EuroCard/MasterCard Card number are suitable with expiry date, card holder’s name, billing address of the cardholder and CVV code (the last three digits on the back of the credit card where the signature is – only VISA and EC/MC). For further details please read our short manual.
Terms and conditions of participation
Advanced online registration is a condition of participation in the Workshop. During the online registration you should accept the terms and conditions of participation as well as the terms of cancellation written on this website. The registration fee/accompanying person’s registration fee includes entertainment allowances, such as catering services, reception, cultural event, dinner etc. In the final invoice the amount of these services will be indicated as intermediary service. Hotel accommodation orders (if any) are also subject of intermediary service. See also the general terms and conditions here.
Cancellation policy
All cancellations are accepted only in writing addressed to diamond@diamond-congress.hu.
Registration fee
For registration cancellations received prior to 15 Aug 2023, the refund is 90%.
From 15 to 31 August 2023, the refund is 50%.
No refund is possible for cancellations submitted on or after 31 August 2023.